Breaking

Monday, March 29, 2021

Its A Habit

Do you once in a while have the inclination that you're running into similar deterrents again and again? Large numbers of my contentions have a similar vibe to them, as "Hello, I think I've been here previously," however I can't sort out how I ended up in a similar spot. The circumstance is unique, however the contention feels something similar.

I originally read this sonnet in "The Tibetan Book of Living and Dying" by
Sogyal Rinpoche. At the point when I "Googled" it, I discovered fourteen pages of connections. It's unmistakably a top pick with numerous individuals; I realize it says a lot to me.

 "Collection of memoirs in Five Chapters"


 ·       I stroll down the road

There is a profound opening in the walkway

(i)             I fall in.

(ii)           I'm lost . . . I'm sad.

(iii)          It isn't my issue.

(iv)         It takes perpetually to discover an exit plan.

·       I stroll down a similar road

There is a profound opening in the walkway

(i)             I imagine I don't see it.

(ii)           I fall in once more.

(iii)          I can't trust I'm in a similar spot.

(iv)         Be that as it may, it isn't my shortcoming.

(v)           It actually requires some investment to get out.

·       I stroll down a similar road

There is a profound opening in the walkway.

(i)             I see it is there.

(ii)           I actually fall in . . . it's a propensity

(iii)          My eyes are open

(iv)         I know where I am

(v)           It is my shortcoming.

(vi)         I get out right away.

·       I stroll down a similar road

There is a profound opening in the walkway

(i)             I stroll around it 

·       I stroll down another road

Does this vibe natural? I'm prepared to discover that exercise! I'm certain that I've changed. I can see that opening coming a pretty far. This time it will be extraordinary. I actually wind up falling in. Worn out, tragic and irate, I drag myself up by and by. What was I expected to learn here? I thought I discovered that the last time.

A few clashes appear to require a long time to unwind, however in the event
that we stay tuned, and our motivation is to look with interest and mindfulness, we will discover the second when we can venture around the opening.

As I compose, considering my very own new stagger, I am grinning a piece. From a good ways, I watch myself drop into the opening – one I know well – and it's sort of amusing. Furthermore, maybe that is the exit plan – to chuckle all the more frequently, to "love our slip-ups," as my companion says. I've heard it said that at last we will giggle at all our mix-ups – try to snicker sooner. At the point when I can chuckle as I move out of the opening, I'm headed to finding the course around it, or even better, that substitute road.



......................................................................................................................................................................

Urdu Translation:

کیا آپ کے پاس ایک بار یہ جھکاؤ ہے کہ آپ بار بار اسی طرح کے خلفشار میں بھاگ رہے ہیں؟ میری بڑی تعداد میں متنازعہ باتیں بھی انہی کی طرح ہی ہیں ، جیسا کہ "ہیلو ، مجھے لگتا ہے کہ میں پہلے یہاں آیا ہوں" ، تاہم میں یہ حل نہیں کر سکتا کہ میں اسی طرح کے مقام پر کیسے ختم ہوا۔ حالات الگ الگ ہیں ، لیکن تنازعہ بھی کچھ ایسا ہی محسوس ہوتا ہے۔ میں نے اصل میں اس سونٹ کو سوگال رنپوچے کے تحریری کتاب "زندہ اور مرنے والے تبتی" میں پڑھا تھا۔ اس مقام پر جب میں نے اسے "گوگلڈ" کیا تو مجھے چودہ صفحات کے رابطے دریافت ہوئے۔ یہ بے یقینی طور پر متعدد افراد کے ساتھ ایک بہترین انتخاب ہے۔ مجھے احساس ہے کہ یہ مجھ سے بہت کچھ کہتا ہے۔ "پانچ ابواب میں یادداشتوں کا مجموعہ" · میں سڑک پر ٹہل رہا ہوں واک وے میں گہرا افتتاحی ہے (i) میں گرتا ہوں۔ (ii) میں گم ہوں۔ میں اداس ہوں. (iii) یہ میرا مسئلہ نہیں ہے۔ (iv) خارجی منصوبے کو دریافت کرنے میں مستقل طور پر وقت لگتا ہے۔ · میں اسی طرح کی سڑک پر ٹہل رہا ہوں واک واک میں ایک گہرا افتتاح ہے (i) مجھے لگتا ہے کہ میں اسے نہیں دیکھ رہا ہوں۔ (ii) میں ایک بار پھر گر جاتا ہوں۔ (iii) میں اعتماد نہیں کرسکتا کہ میں اسی طرح کی جگہ پر ہوں۔ (iv) جیسے بھی ہو ، یہ میری کمی نہیں ہے۔ (v) اس سے باہر نکلنے کے لئے در حقیقت کچھ سرمایہ کاری کی ضرورت ہوتی ہے۔ · میں اسی طرح کی سڑک پر ٹہل رہا ہوں واک واک میں گہرا افتتاحی کام ہے۔ (i) میں دیکھ رہا ہوں کہ وہیں ہے۔ (ii) میں واقعتا in گرتا ہوں۔ یہ ایک تناقض ہے (iii) میری آنکھیں کھلی ہیں (iv) مجھے معلوم ہے کہ میں کہاں ہوں (v) یہ میری کمی ہے۔ (vi) میں فورا. ہی باہر آجاتا ہوں۔ · میں اسی طرح کی سڑک پر ٹہل رہا ہوں واک وے میں ایک گہرا افتتاح ہے (i) میں اس کے آس پاس ٹہل رہا ہوں · میں کسی اور سڑک پر ٹہل رہا ہوں کیا یہ حرکت قدرتی ہے؟ میں اس مشق کو دریافت کرنے کے لئے تیار ہوں! مجھے یقین ہے کہ میں بدل گیا ہوں۔ میں دیکھ سکتا ہوں کہ افتتاحی حد تک دور آرہی ہے۔ اس بار یہ غیر معمولی ہوگا۔ میں واقعتا in گرتا ہوا چلتا ہوں۔ زحل ، المناک اور تیز ہوا ، میں خود کو گھسیٹ کر کھینچتا ہوں۔ مجھ سے یہاں کیا سیکھنے کی امید کی جا رہی تھی؟ میں نے سوچا کہ میں نے پچھلی بار دریافت کیا ہے۔ کچھ جھڑپوں کو ختم کرنے کے لئے ایک طویل وقت درکار ہوتا ہے ، تاہم ، اگر ہم متحرک رہیں ، اور ہمارا حوصلہ دلچسپی اور ذہن سازی کے ساتھ دیکھنا ہے تو ، جب ہم افتتاحی کے ارد گرد ہم مہم جوئی کر سکتے ہیں تو ہم دوسرا دریافت کریں گے۔ جب میں تحریر کررہا ہوں تو ، خود اپنے ہی ایک نئے لڑکے پر غور کر کے ، میں ایک ٹکڑا ہنس رہا ہوں۔ اچھے طریقوں سے ، میں اپنے آپ کو اوپننگ میں گرتے ہوئے دیکھتا ہوں - جس میں سے ایک اچھی طرح سے جانتا ہوں - اور یہ ایک طرح کے دل لگی ہے۔ مزید برآں ، ہوسکتا ہے کہ یہ خارجی راستہ ہے - جیسا کہ میرا ساتھی کہتا ہے ، "ہمارے پرچیوں سے پیار کرو" ، اور زیادہ کثرت سے گدلا کرنا۔ میں نے یہ سنا ہے کہ آخر کار ہم اپنے تمام مکس اپس پر ہنسی ماریں گے - جلدی جلدی سے اسنیکر کرنے کی کوشش کریں۔ اس وقت جب میں افتتاحی جگہ سے باہر نکلتے ہوئے ہلچل مچا سکتا ہوں ، تو میں اس کے آس پاس کا راستہ تلاش کرنے جا رہا ہوں ، یا اس سے بھی بہتر اس متبادل سڑک پر


No comments:

Post a Comment

If you have any doubts please let me know.